fredag, augusti 31

RASPBERRY DELUXE

Känns otroligt att det redan är torsdag. Torsdag betyder nämligen att det är tre dagar kvar tills jag stiger ut ur min lägenhet för tre månader. Torsdag betyder att jag bara har tre dagar på mig att packa en resväska som just nu står mitt i rummet med en översvämmande hög kläder i sig. Torsdag betyder att det i morgon är fredag, ett efterlängtat frissabesök, en fotografering och en avskedsfest. Det betyder att det i övermorgon är lördag och en avskedsfest till, en konfirmation och sista minuters packning. Det betyder att det sedan dagen efter lördag är min sista dag i Finland och vad skulle en sista dag vara utan ett obligatoriskt Borgbacken-besök? Vilket härligt sista veckoslut i Finland att ha framför sig.

302

Mina två gångna dagar har varit ett enda hallonregn så att säga. Först på Disney maraton part 2 hos Stella där jag aktivt hjälpte värden att baka himmelska vitchoklad-hallon-muffins genom att se på och dregla. Vi fixade sedan också ihop en pasta Carbonara i lite speciell, men god, stil. Den ändå utan hallon som tur. Sen såg vi tusen filmer, åt så mycket att vi sprack lite hela tiden och till slut somnade jag mitt i Hercules på en madrass på golvet. Och vaknade i morse kring tio. Den här dagen i sin tur har gått åt till dålig tidsplanering, spring omkring i stan, avskedskaffe hos famo och städning, packning och mera städning här hemma. Jag är nästan nästan lite bitter över att inte själv hinna njuta av den här renheten mer än i någon dag.

Inga kommentarer: