torsdag, augusti 16

THE RETURN OF THE LITTLE MERMAID

Klockan är lite över sju på morgonen och jag kom just hem. Och nej, jag har inte varit ute på krogar. Men jag har varit hos Stella och sett disneyfilmer hela natten lång i fint sällskap av Emzi, Frida och Stella gånger två. Har inte sovit mer än tio minuter under slutet av Tarzan, men det gör ingenting. Har haft en fantastisk kväll och natt med disneymaratonsparty. Med betoning på party som någon fint uttryckte sig när jag frågade om menyn.
IMG_96902IMG_96562
IMG_96722IMG_96772
Lite besviken är jag eftersom vi bara hann se 8 filmer av alla de miljoner filmerna Stella grävt fram åt oss. Men 8 awesome filmer var det ju nog. Efter röstningar, diskussioner och många gamla minnen såg vi till slut då Tarzan, Snövit, Törnrosa, Mulan, Pocahontas, Lilla sjöjungfrun, Askungen och Peter Pan. Och det är helt otroligt hur många nostalgitrippar, fast sittande lines och välbekanta sånger som fyllt den här natten. Och trots trubblen med min livs kärlek Ariel och en jobbig DVD var det bara helt enkelt härligt att få de alla sina barndomsfavoriter på nytt.
IMG_96742IMG_96642
IMG_97092IMG_96992
Det är förresten väldigt konstigt att åka metro klockan sex på morgonen i en ganska långt tom vagn med solen uppstigande utanför fönstret. På vägen hem tog jag en sväng till Hesperiaparken och fotade den otroligt vackra Tölöviken. Resultatet av det får ni se senare. Nu kan jag nog erkänna att jag är ganska slut men det kan jag inget åt, nu skall jag ta mig vidare till polisstationen för att vara där genast när de öppnar så jag skulle lyckas få mig ett nytt körkort någon gång. So long!

Inga kommentarer: